zondag 8 december 2013

Onze allerlaatste blog!

 Door: Luuk

Na drie maanden vol belevenissen zit ons avontuur er bijna op. Maandagavond vertrekken we vanaf Zanzibar en met de nodige overstappen zullen we dinsdag om 14.00 weer voet zetten op de koude Hollandse bodem.

De oven is inmiddels vol in gebruik en er werkt nu ook een nieuwe werknemer die samen met Ali al heel wat kralen heeft gedraaid. Wij kunnen in ieder geval tevreden zijn met dit resultaat want dit was ons voornaamste doel van de stage.  Vandaar dat we ook afgelopen weekend een lang weekend naar het oosten konden gaan. We hadden gehoord dat hier hele mooie stranden waren en we waren hier nog niet geweest. Het was hier inderdaad erg mooi alleen zaten we in een veel te romantische bungalow voor twee mannen met open douche en alles.  Het was daarom dat toen ik aan het douchen was en iets naast me hoorde vallen, dacht dat Kevin iets naar me toegooide. Toen ik me echter omdraaide, bleek er een slang uit het dak gevallen te zijn in de douche. Deze slang was ongeveer twee keer zo groot als mijn eigen slang en had dus al snel de lengte van 50 cm. Na hem tevergeefs met twee snorkels opgepakt proberen te hebben, kwamen er twee Afrikanen aan die hem maar dood hebben geknuppeld. (Dit slaat overigens op de slang van 50 cm)

                                De minder beruchte slang van de twee

Na dit avontuur overleefd te hebben, zijn we door de werknemers van Chako getrakteerd op een afscheidslunch. Dit was erg leuk en we zijn erachter gekomen dat het 20 koeien kost om een vrouw te trouwen op Zanzibar. We hebben druk overlegd met z’n tweeën of we deze waarde aan een vrouw hechten of dat we de rest van ons leven biefstukken zouden willen. We hebben besloten om onze koeien toch maar te houden en terug te komen naar Nederland waar een vrouw maximaal twee breezers kost.

                                 Afscheidslunch bij Chako


We hopen jullie allemaal snel weer te zien en dat jullie genoten hebben van onze blog op Zanzibar.



2 opmerkingen:

  1. het avontuur zit er op ik heb met jullie meegeleefd. Mooie verhalen gezien,
    een goede terugreis en gauw tot kijk Kevin,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik heb erg genoten van deze blog! Luuk ik weet het niet hoor een slang van 50 cm en jij bezit de helft nou heb ik een te rijke fantasie denk ik haha

    Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad en nu maar snel naar jullie eigen vrouwen!

    BeantwoordenVerwijderen